Monday, January 26, 2009

Αυστραλία- Μέτρα κατά της ελληνικής σταφίδας

Η Αυστραλία εξετάζει μέτρα περιορισμού των εισαγωγών ελληνικής σταφίδας. Μετά από παράπονα Αυστραλών παραγωγών έγινε έρευνα που κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η ελληνική σταφίδα εισάγεται πολύ φτηνά στην Αυστραλία, επειδή επιδοτείται, με αποτέλεσμα να πλήττονται οι ντόπιοι παραγωγοί.
Ο αρμόδιος υπουργός Εσωτερικών Μπομπ Ντίμπας αποδέχθηκε το πόρισμα της επιτροπής που έκανε την έρευνα και δήλωσε ότι μελετούνται τα μέτρα που θα ληφθούν.

Μεταξύ άλλων ενδέχεται να αυξηθούν και οι δασμοί για την ελληνική σταφίδα.

Οι σταφιδοπαραγωγοί της Αυστραλίας εξακολουθούν να διαμαρτύρονται ότι η εισαγωγή σταφίδας από την Ελλάδα τους οδηγεί σε πτώχευση. «Είναι φτηνή προφανώς γιατί επιδοτείται και δεν μπορούμε να την ανταγωνιστούμε» λένε και απαιτούν την λήψη μέτρων από την κυβέρνηση.

Γενικά οι Αυστραλοί αγρότες παραπονιούνται για τον «αθέμιτο ανταγωνισμό» που δέχονται από τα φτηνά εισαγόμενα προϊόντα.

Δημοσίευμα της εφημερίδας The Weekly Times αναφέρει χαρακτηριστικά: «Οι φόροι που πληρώνουν οι Αυστραλοί αγρότες δίνουν προβάδισμα στα φτηνά εισαγόμενα προϊόντα και διώχνουν τα αυστραλιανά προϊόντα από την αγορά.

Οι αυστραλοί αγρότες πληρώνουν υψηλούς δασμούς όταν πουλούν τα προϊόντα τους στο εξωτερικό, αλλά οι ξένοι αγρότες δεν αντιμετωπίζουν τέτοια εμπόδια εδώ. Ενώ οι αυστραλοί παραγωγοί πληρώνουν φόρους για τη γενική εκστρατεία προώθησης των προϊόντων τους (για παράδειγμα διαφήμιση για την κατανάλωση ενός αγροτικού προϊόντος γενικά», δεν επιβάλλονται ανάλογοι φόροι για τις εισαγωγές, παρόλο που και αυτές επωφελούνται από τέτοιου είδους εκστρατείες προώθησης».

Ο Πρόεδρος της Αυστραλιανής Ένωσης Ξηρών Καρπών Π.Τζόουνς δήλωσε ότι οι παραγωγοί πληρώνουν φόρο ύψους 7 δολαρίων ανά τόνο για την εκστρατεία προώθησης του προϊόντος, η οποία τελικά προωθεί και τις φτηνές εισαγωγές προϊόντων από την Ελλάδα και την Τουρκία.

Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης T. Μπουρκ δήλωσε ότι, αν συμμετείχαν πληρώνοντας φόρο στην προώθηση του προϊόντος και οι ξένοι παραγωγοί που εξάγουν στην Αυστραλία, τότε θα είχαν και το δικαίωμα να καθορίζουν την κατεύθυνση των αυστραλιανών στρατηγικών προώθησης των προϊόντων.

No comments:

Post a Comment