Monday, March 30, 2009

ΒRΑWΝ GΡ: ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΩΝ ΟΝΟΜΑΤΩΝ ΤΗΣ F1

Ραντεβού με την Ιστορία είχε χθες η νεόκοπη ομάδα της Φόρμουλα 1 Βrawn GΡ, κατακτώντας στην πρώτη της συμμετοχή στο πρωτάθλημα, στην πρεμιέρα της Μελβούρνης, τις δύο πρώτες θέσεις με τους Τζένσον Μπάτον και Ρούμπενς Μπαρικέλο!

Είναι η πρώτη φορά μετά το 1954 όταν ο θρυλικός οδηγός Μανουέλ Φάντζιο είχε ηγηθεί ανάλογης επιτυχίας οδηγώντας Μercedes στο γαλλικό γκραν πρι.

Αν αναλογιστούμε τα όσα προηγήθηκαν, με την απόσυρση της Ηonda τον Δεκέμβριο λόγω της οικονομικής κρίσης και την εξαγορά της ομάδας μόλις στις αρχές του μήνα από τον Ρος Μπρoν, τότε μιλάμε για ένα μικρό θαύμα.

Ρόλο σ΄ αυτό ίσως να έπαιξε και η «τύχη» του Βρετανού δισεκατομμυριούχου Ρίτσαρντ Μπράνσον που έγινε χορηγός της ομάδας λίγες ώρες πριν πετάξει για την Αυστραλία.

Λίγες ώρες μετά τον θρίαμβο ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος της Βrawn GΡ Νικ Φράι ανακοίνωσε πως η ομάδα θα περικόψει το 1/3 των θέσεων εργασίας και από τους περίπου 700 εργαζόμενους θα απολυθούν οι 270! Ο Φράι απέδωσε αυτές τις περικοπές στους νέους κανονισμούς της FΙΑ για μείωση του μπάτζετ των ομάδων.

Η Βrawn GΡ πάντως δεν προέβη σε περικοπές στην επιτυχία. Η καλή ημέρα φάνηκε από το πρωί όταν οι δύο οδηγοί της εκκίνησαν από τις αντίστοιχες πρώτες θέσεις με τον Μπάτον να έχει την πολ ποζίσιον.

Ο Βρετανός που έχει χαρακτηριστεί «υπερτιμημένος» και «ξοφλημένος» δήλωσε πως δεν θέλει να απαντήσει στους επικριτές του για τα όσα λένε εις βάρος του, αλλά να αφιερώσει τη νίκη στην ομάδα του για όσα υπέφερε τους τελευταίους μήνες. Σημείωσε επίσης πως «δεν ήταν ο καλύτερος αγώνας που έχω κάνει. Ωστόσο κατάφερα να νικήσω».

Την τύχη του πρέπει να ευχαριστεί ο Μπαρικέλο για τη δεύτερη θέση που κατέκτησε, αφού αυτή επετεύχθη λόγω της σύγκρουσης των Φέτελ (Red Βull) και Κουμπίτσα (ΒΜW) που διεκδικούσαν θέση στο βάθρο, τρεις γύρους πριν πέσει η καρό σημαία.

Ο Φέτελ θεωρήθηκε υπεύθυνος για τη σύγκρουση με αποτέλεσμα να εκκινήσει μείον δέκα θέσεις στο γκριντ στο επόμενο γκραν πρι, ενώ στη Red Βull επιβλήθηκε πρόστιμο 50.000 δολαρίων. Τρίτος κατετάγη ο κάτοχος του τίτλου Λιούις Χάμιλτον αν και τερμάτισε πίσω από τον Γιάρνο Τρούλι. Αιτία, η τιμωρία των 25 δευτερολέπτων που επιβλήθηκε στον Ιταλό οδηγό της Τoyota γιατί προσπέρασε τον Χάμιλτον στους τελευταίους γύρους κι ενώ βρισκόταν έξω το αυτοκίνητο ασφαλείας λόγω της σύγκρουσης των Φέτελ και Κουμπίτσα. Ο Χάμιλτον εκκίνησε από την τελευταία θέση λόγω προβλημάτων με το κιβώτιο ταχυτήτων και τη χθεσινή θέση στο βάθρο τη χαρακτήρισε ως μία από τις σημαντικότερες επιτυχίες της καριέρας του.

Σπουδαία επιτυχία θεωρείται η κατάκτηση της τέταρτης θέσης από τον δεύτερο οδηγό της Τoyota Τίμο Γκλοκ που εκκίνησε από το πιτ λέιν (η Τoyota χρησιμοποίησε παράνομα flexi αεροτομές).

Την πρώτη οκτάδα συμπλήρωσαν οι Αλόνσο (Renault), Ρόσμπεργκ (Williams), Μπουεμί και Μπουρντέ (Τoro Rosso).

Καταστροφικός ήταν ο αγώνας για τη Ferrari. Η Σκουντερία πραγματοποίησε τη χειρότερη εμφάνιση σε πρεμιέρα πρωταθλήματος τα 17 τελευταία χρόνια καθώς και τα δύο μονοθέσιά της με οδηγούς τους Ράικονεν και Μάσα εγκατέλειψαν τον αγώνα, ενώ για δεύτερη συνεχόμενη σεζόν δεν κατακτά βαθμό στο πρώτο γκραν πρι.

Η ανατροπή των παραδοσιακών δυνάμεων της Φόρμουλα 1 που προκάλεσαν οι πρόσφατες αλλαγές στους κανονισμούς λόγω της οικονομικής κρίσης αμφισβητείται ωστόσο έντονα από τις Ferrari, Renault και Red Βull που κατέθεσαν ένσταση πριν τον αγώνα εναντίον των τριών αγωνοδικών του γκραν πρι της Μελβούρνης γιατί επέτρεψαν στις ομάδες Βrawn GΡ, Williams και Τoyota να χρησιμοποιήσουν νέες αεροτομές εκμεταλλευόμενες μία «τρύπα» στους νέους κανονισμούς που σύμφωνα με τους ανταγωνιστές τους δίνει πλεονέκτημα μισό δευτερόλεπτο σε κάθε γύρο. Οι νέοι κανονισμοί υποχρεώνουν τις ομάδες να μειώσουν το μέγεθος των αεροτομών αλλά μία πατέντα των τριών «υπόλογων» έχει βάλει φωτιά στο πρωτάθλημα πριν καλά καλά ξεκινήσει. Απόφαση για το θέμα αναμένεται να ληφθεί στις 14 Απριλίου.
Πηγή http://www.tanea.gr

No comments:

Post a Comment